Kdo je MŠ a ZŠ Sluníčko – Montessori, s.r.o.

MŠ a ZŠ Sluníčko – Montessori, s.r.o. je soukromá škola s dlouhou tradicí, zařazená v registru škol MŠMT od roku 1992. Nabízíme vzdělávání pro děti od 2 – 16 let založené na principech Montessori pedagogiky, podporující individuální přístup, rozvoj samostatnosti a všestranných dovedností.

Našim cílem je připravit do života takové osobnosti, které budou samostatné, sebevědomé, odpovědné a dokáží se přizpůsobit změnám, které život přináší. Osobnost takového člověka je motivována k dalšímu vzdělávání a svým zodpovědným životním postojem se stává spolutvůrcem formování budoucnosti lidské společnosti.
 

Stručne z historie naší školky

  • 1990 -  založení MŠ Sluníčko – první soukromá MŠ s výukou angličtiny v ČR na ulici Fryčajova 68 v Brno-Obřany s filozofií dle osobnostně orientované modelu předškolního vzdělávání
  • 1992 -  zařazení do sítě škol ČR MŠMT ČR
  • 1. 9. 1992 - zákl. organizace, Selská 16, Brno
  • 1. 9. 2003 - MŠ Brechtova 6, 638 00 Brno
  • 1. 9. 2006 - MŠ Šrámkova 14, 638 00 Brno – základní organizace, přestěhována ze Selské 16, Brno
  • 1. 9. 2008 - MŠ Bzenecká 23, 628 00 Brno – přestěhována z Brechtové 6, Brno
  • 1. 9. 2008 - ZŠ Bzenecká 23, 628 00 Brno
  • 1. 9. 2014 - MŠ J. Babáka, 612 00 Brno
  • 1. 9. 2016 - ZŠ přestěhována na Černopolní 16, 602 00 Brno
  • 1. 9. 2020 - ZŠ přestěhována na Náměstí 28. října 16, 602 00 Brno
  • 1. 9. 2021 - ZŠ přestěhována na Provazníkovu 84, 614 00 Brno

 

Proč my?

image

Proč k nám do MŠ

Mnoholeté zkušenosti, nejlepší a vysoce kvalifikovaní pedagogové s Montessori diplomem, krásné prostředí a nadstandartní vybavení montessori materiálem, individuální přístup zajištěn dvěma pedagogy a jedním asistentem v každé třídě, česká i  anglická třída.

image

Proč k nám do ZŠ

Individuální přístup při max. počtu 15 žáků ve třídě umožňuje žákům učit se vlastním tempem, bez stresu a negativních zážitků. Děti se přirozenou cestou učí respektu k sobě, k druhým, k okolnímu prostředí a k přírodě, stejně tak i úctě k vlastní a cizí individualitě.

image

Výuka angličtiny

V Montessori pedagogice se klade velký důraz na tzv. „citlivá období“, kdy se dítě nejsnadněji učí, lépe řečeno „absorbuje“. V případě osvojování jazyka toto období nastává kolem druhého roku a trvá přibližně do 7 let věku dítěte.

image

Respekt, úcta, hranice a pravidla

Pedagogové pracující podle výchovných metod Montessori nemají dětskou duši formovat násilím, ale mají investovat pedagogickou energii právě do materiálu nebo metodických osnov. 

image

Tradice, odbornost

Montessori pedagogika je postavena na uceleném systému podrobně rozpracovaných metodik, jenž se vzájemně prolínají. Jedná se o významný a po celém světě rozšířený a uznávaný systém alternativní pedagogiky.

image

Ucelená koncepce, návazné vzdělávání

Cílem Montessori pedagogiky je vychovávat svobodné, zodpovědné a samostatné osobnosti, které umí řešit problémy, vzájemně si naslouchat, chrání naši planetu, rozumí okolnímu světu i vesmíru v jeho celistvosti.